fbpx

„Like my post, please!”

Dar chiar contează?

Avansul tehnologiei ne face să ne schimbăm priorităţile. Mai bine spus să le adaptăm.

Dacă la începutul anilor 2000 lumea se învărtea în jurul numărului de MB/s la viteza de internet, astăzi se învârte în jurul numărului de like-uri.

What all the fuss is about?

Like-ul. Un „instrument” al reţelelor de socializare, care a ajuns să domine generaţii şi platforme integral.

Se traduce simplu în „apreciere” şi probabil că „like” este unul dintre cele mai folosite şi cunoscute cuvinte de către millenials.

Dar ne sunt oare like-urile de ajutor în vreun fel? Răspunsul: depinde.

Ce reprezintă like-urile pentru un business?

Simplu de răspuns la această întrebare: apreciere. E frumos să vezi că magazinul/identitatea/produsul tău sunt apreciate în rândul clienţilor.

Like-ul în era modernă este modalitatea principală de a ne exprima sentimentele pozitive faţă de ceva sau cineva. Astfel, atunci când primim multe like-uri pe pagina de business înseamnă că activitatea noastră este apreciată de cei care ne urmăresc.

Ce reprezintă cu adevărat un like pentru business?

Din punct de vedere al datelor cu adevărat interesante pentru un business [financiar, conversii, website clicks, cumpărare]…nimic.

Da, este frumos să fii apreciat cu 400 de likes. Dar cu ce ne ajută aceste 400 likes când nimeni nu intră să ne viziteze magazinul online sau nimeni nu e interesat de serviciile noastre? Cu nimic.

De obicei 400 de likes se obţin uşor dintr-o campanie plătită pe Facebook sau Instagram. Campanie care costă cel puţin 50 de lei pentru a ajunge la aceste cifre. Şi asta dacă eşti puţin expert în paid ads.

E „la modă” în rândul clienţilor să ceară „multe like-uri”. Cât se poate de multe. Se pare că aceste tendinţe moderne care pun accent pe like-uri afectează şi business-urile, aşa că ei percep un număr mare de like-uri ca fiind un real succes în rândul clienţilor.

Adevărul? Nu folosesc la nimic cu adevărat. Din acea campanie pe care ai plătit minim 50 de lei, nu vei genera deloc vânzări. Aceasta pentru că ai ales greşit interesul. Interesul tău de business, mai exact.

Acesta ar trebui să fie vânzarea, fie de servicii, fie de produse. Cât se poate de mare. Cât se poate de îndelungată.

Exemplu real

În luna Decembrie la cererea clientului am derulat o campanie axată pe like-uri. În ciuda sfaturilor şi predicţiilor noastre, clientul a rămas focusat pe acelaşi obiectiv: cât mai multe like-uri.

Campania de aproximativ 50 de lei, a avut într-un final un real succes…în like-uri. De ce nu ne-a bucurat pe noi acest succes? Pentru că noi am conştientizat de la început că acei oameni care au dat like nu aduc beneficii reale clientului (cerere de servicii, cumpărare etc)

Aceasta pentru că ei au preluat rolul de „like pasager”. Adică oferim like, şi atât. Apoi dispărem. Din acele câteva sute de oameni, câţiva au fost cu adevărat interesaţi de pagina colaboratorului nostru şi niciunul în final de serviciile oferite de acesta.

So, should I ask for likes?

Orice campanie de promovare cuprinde 3 mari etape:

  • Awareness
  • Engagement
  • Conversions

Primele două etape „trăiesc” datorită like-urilor. Astfel, aprecierile sunt foarte importante pentru un rezultat cât mai bun al campaniei.

În cea de a treia etapă, însă, like-urile nu mai sunt un obiectiv principal. Conversiile reprezintă decizia finală a publicului care a realizat că are nevoie în final de serviciile sau produsele noastre, astfel cere o ofertă sau chiar efectuează actul de cumpărare.

Recomandarea noastră este să nu te focusezi doar pe atragerea like-urile, ci pe obiectivul campaniei aflată în derulare. În cazul în care campania ta se află în ultima etapă, atunci like-urile nu vor însemna prea mult în rezultatele finale.

We know you will make the right choice! 🙂

 

Scroll to top