fbpx

Tendințe în e-commerce 2019

Comerțul electronic înregistrează cea mai mare creștere la nivel global și o creștere accelerată și la nivel național. Se estimează o piață de 3,5 trilioane de euro la nivel global până anul viitor și o piață ce va depăși 4,5 miliarde euro în România, după cum estimează PayU România.

Pentru a avea succes pe această piață în creștere, dar din ce în ce mai aglomerată, comercianții români, cu magazine online trebuie să țină cont de noile trenduri în e-commerce.

Preocupările celor din domeniul vânzărilor online trebuie să fie îndreptate în spre:

·       tehnologiile noi

·       experiența de cumpărare oferită clientului

·       viteză de încărcare instant

La momentul acesta responsive, adică optimizarea pentru dispozitive mobile, este deja pasul pe care toți deținătorii de magazine online trebuie să-l fi făcut deja. Importantă este acum viteza cu care un website se încarcă. Un timp de încărcare de peste 5 secunde este considerat prea mare, clienții pot renunța la vizionarea produselor dacă website-ul nu se încarcă cu rapiditate.

Optimizarea în acest domeniu este o preocupare continuă, iar Google a dezvoltat Accelerated Mobile Pages (AMP), o metodă specifică de încărcare a website-urilor pe telefonul mobil. Potrivit dezvoltatorilor, cu APM website-ul se încarcă instantaneu, în mai puțin timp de o secundă și captează atenția vizitatorului.

Experiența cumpărătorului

Pentru a te păstra mereu în preferințele cumpărătorilor trebuie să ții cont de opinia lor și să dezvolți servicii cât mai bine ținte pentru prezentarea produselor tale, dar și servicii post vânzare: timpii de livrare sunt importanți. Dacă nu reușești întotdeauna să livrezi optim, în decurs de câteva zile atunci e important să iei legătura cu clientul tău, să-l întrebi despre experiența sa.

Dezvoltarea strategiei de content marketing

Produsul pe care îl prezinți pe piață trebuie să fie cât mai mult în atenția cumpărătorilor, așadar ai nevoie de dezvoltarea unei strategii de content marketing care se va baza pe social media. Tendințele care se definesc tot mai mult în această perioadă sunt:

·       segmentarea atentă a publicului: adresarea directă în grupurile de Facebook sau Whatsapp

·       utilizarea pixel Facebook ads pentru desemnarea publicului țintă

·       campanii de retargeting și remarketing

Intenția finală pentru orice campanie desfășurată în social media este obținerea unei rate de  conversie cât mai bune. Un număr important de cumpărători care la final tranzacționează. Alegerea atentă a publicului este importantă. Grupurile formate pe platformele media au interese comune și sunt piețe naturale pentru vânzarea de produse specifice.

Reglementările EU GDPR modifică modul în care pot fi utilizate datele cu caracater personal, iar această situație impune dezvoltarea de unelte noi. Un instrument care devine tot mai important este pixel Facebook ads. Agențiile de marketing se bazează din ce în ce mai mult pe acest instrument în detrimetul intuiției și selectarea unui interes pentru grupul țintă. Facebook și Google au posibilitatea de optimizare a campaniilor pe baza datelor pe care le dețin.

Campaniile retargeting și remarketing, atragerea de clienți noi și păstrarea interesului clienților vechi se bazează pe un alt instrument – cookie-urile. Utilizatorii vor primi prezentări legate de produsul comercializat sau aceeași gamă de produse până la efectuarea unei tranzacții și mai apoi până la dispariția acelui cookie.

Stay up tp date. Always.

Comerțul electronic este un domeniu în continuă schimbare, cu implicații directe în viața fiecărui utilizator. Tehnicile de vânzare și modul de prezentare a unui produs se schimbă continuu pe măsură ce o unealtă devine neperformantă sau pe măsură ce interesul cumpărătorilor pentru o anumită abordare se „tocește”, așadar fi cu ochii pe algoritmii în continuă schimbare și testează pe funcționează pentru tine J

 

 

Scroll to top